W sieci spotykamy wiele sklepów, które swoje usługi przeniosły do Internetu. Są to sklepy z różnych branż od sklepów spożywczych, poprzez odzieżowe do specjalistycznych, przeznaczonych raczej dla wąskiego grona hobbystów. Sklepów w sieci niezależnie od specjalizacji jest mnóstwo, każdy robi coś lub przynajmniej powinien coś zrobić by przyciągnąć do siebie nowego klienta, a starego zatrzymać. Tak też się dzieje w przypadku sklepów dla numizmatyków. Może troszkę nazwa jest dość myląca, bo nie jest tylko przeznaczony dla numizmatyków, ale dla wszystkich, którzy się interesują monetami, inwestowaniem w monety, a takich ludzi jest co raz więcej. Dlatego sklepy te muszą polepszać swój image, by ich przyciągnąć.

Przede wszystkim pierwszą rzeczą na co zwracają uwagę klienci to szata graficzna sklepu – w jaki sposób zaprojektowana, jej przejrzystość i łatwość w obsłudze. Należy bowiem pamiętać, że z tych sklepów nie tylko korzystają ludzie młodzi, ale również ci, którzy z Internetem nie mają zbyt często do czynienia. Dobrze jest jeśli na stronie głównej umieszczone są ciekawostki, nowinki ze świata numizmatyki. Nie jest źle jeśli są też umieszczane oferty sprzedaży monet, które są nowością, lub też stanowią a jakiś sposób atut tego sklepu. Menu powinno być czytelne i powinno pomagać się przenosić w interesujące działy tego sklepu – jeśli chcę kupić monety to po naciśnięciu linku powinienem się znaleźć na tej stronie gdzie są interesujące mnie numizmaty, jeśli natomiast chcę zakupić akcesoria to właśnie tam muszę się znaleźć.