Idąc do sklepu po zakupy oczekujemy zazwyczaj nie tylko obecności towaru, który nas interesuje ale również miłej atmosfery, tego, że zostaniemy obsłużeni dobrze i sprawnie, a pracownik sklepu nie okaże się niekompetentny lub nie będzie nam wciskał jakiejś rzeczy, którą sam najchętniej by wyrzucił. W dobie sklepów internetowych, raczej nie poczujemy się obskakiwani, jednak czekamy dalej na fachową poradę, a nie chcemy tylko oglądać obrazki wyświetlane na stronie.

Nie każdy musi się znać na towarze wystawionym w sklepie, a kontakt ze sprzedającym lub też z konsultantem sprzedaży jest dość utrudniony. Tak też jest w większości sklepów, które oferują artykuły numizmatyczne. Właściciele tych sklepów powinni sobie zdać sprawę, że sprzedają dość specyficzny towar, na którym trzeba się trochę znać. A nie każdy jest specjalistą w tej dziedzinie. Dlatego dość ważny jest kontakt ze specjalistą, który może doradzić. Dobrze jest jeśli na stronie sklepu umieszczony jest link do któregoś z komunikatorów za pomocą, którego można ważnej informację otrzymać.
Nie jest to wielki koszt, a przyciąga do siebie klientów, bo widać, że właściciel dba o nich. Oferta powinna nie tylko zawierać monety kolekcjonerskie, a tak się obecnie najczęściej zdarza ale również historyczne. W końcu numizmatyka to nie tylko kupowanie monet, na których można zarobić. Można zauważyć, że na stronach sklepów z numizmatami umieszczane są ciekawostki ze świata monet, nowości wydawnicze, czy odnośniki do ciekawych stron, które poświęcone są temu zagadnieniu. To się chwali, bo nawet ci, którzy numizmatami nie są mogą poznać świat zbieraczy monet.